In 4 stappen de ideale laadpaal aan huis

Wij zoeken uit welke oplossing het best bij jouw situatie past, en berekenen vrijblijvend een prijsindicatie

Stap 1

Doe de check

We stellen enkele vragen over je situatie, vervolgens kijken we welke oplossing het meest passend is.

Stap 2

De voorbereiding

We nemen alle mogelijkheden in overweging om te kijken welke oplossing het meest geschikt is.

Stap 3

De installatie

Alle voorbereidingen getroffen? Dan begint het maatwerk!

Stap 4

Je hebt een laadpunt!

Feest! Je laadpunt werkt en je kunt zorgeloos elektrisch laden.

Het beste thuislaadpunt tegen de scherpste tarieven

Altijd advies op maat

Met een thuislaadpunt kan je altijd zonder zorgen op weg. Wij adviseren je van A tot Z en zorgen er ook voor dat jouw laadpunt altijd klaar is om te laden. Wij helpen je kiezen welk laadpunt het beste bij je huis, je auto en je wensen past en installeren hem ook.

De installatie van een laadpaal

Onze professionele installateurs plaatsen jouw laadpunt vakkundig. Nadat akkoord hebt gegeven op de offerte, neemt de installateur telefonisch contact met je op om een afspraak te maken. Meestal duurt de installatie van een laadpunt een halve dag.

Doe de check >

Aantal laadpalen geïnstalleerd

+5239

Persoonlijke offertes per maand

750

Gem. besparing per jaar

€600,-

Veelgestelde vragen

Toch nog vragen? Hieronder vind je de veelgestelde vragen. Die hebben we alvast voor je beantwoord.

Wat is verzwaren?

Een laadpunt gebruikt veel elektriciteit, meer dan de meeste apparatuur in je huis. Als je een laadpunt met een hoog vermogen kiest, past dit soms niet op je stroomaansluiting. Je kunt je meterkast dan laten verzwaren. Hiermee wordt het vermogen van je aansluiting vergroot. Verzwaren regel je bij jouw netbeheerder.

Wat is het verschil tussen Eneco en Eneco eMobility?

Eneco eMobility is een dochteronderneming van Eneco. Eneco is 100% aandeelhouder. Je hoeft echter geen klant te zijn van Eneco om bij ons een laadpunt aan te vragen. Wij lezen jouw laadpunt op afstand uit en hebben daarvoor geen contact met jouw stroomleverancier.

Kan ik een laadpunt krijgen in een andere kleur?

Onze laadpunten van het merk Alfen zijn alleen beschikbaar in de kleur wit. De laadpunten van het merk EV-box zijn beschikbaar in meerdere kleuren: donkerblauw, antraciet, grijs en wit.

Hoe duurzaam is een laadpunt van Eneco eMobility?

Met een laadpunt of een laadpas van Eneco eMobility laad je altijd op gegarandeerd groene stroom afkomstig van de zon en de wind. Hierdoor reduceer jij jouw CO2-uitstoot tot 70% in vergelijking tot benzine- of dieselauto’s.

Wat is het hostingabonnement?

Je sluit bij je laadpunt een verplicht hostingabonnement af. In het laadpunt zit een simkaart die is verbonden met onze backoffice. Hierdoor hebben we altijd verbinding met je laadpunt, kunnen we je op afstand bij storingen helpen en kunnen we de stroomkosten verrekenen. Ook heb je toegang tot MijnLaden, onze webapp. Hier kun je je facturen vinden, beschikbare laadpunten zoeken en zien waar je geladen hebt.

Hoe verloopt de installatie van een thuislaadpunt?

De installatie begint in de meterkast. Vanaf daar gaat de kabel meestal zo snel mogelijk naar buiten. Daar bevestigen we het laadpunt aan de muur of op een paal, afhankelijk van de wensen en mogelijkheden van de berijder. Na de installatie test de installateur het laadpunt en legt aan de berijder uit hoe hij zijn auto kan opladen.

Kan ik mijn laadpaal meeverhuizen?

Je kunt je laadpunt meeverhuizen naar je nieuwe woning. Je kunt dit doorgeven via onze klantenservice. Geef je verhuizing minimaal een maand van tevoren door, zo hebben wij voldoende tijd om je laadpunt overzetten. De kosten zijn onder andere afhankelijk van de nieuwe locatie van het laadpunt.